Tuesday 19 February 2013

BINGKISAN SEBUAH PERTEMUAN

assalamualaikum..
kaifa haluki ya humaira? maaf, ye sy x sempat jupe awk before sy pergi.Tp humaira jangan sedey2 tau sebab sy tetap sayangkan humairah.sy ada sedikit bingkisan buat awk dan semoga ini membuat awk sentiasa bersemangat ye :)  fighting!!
ketahuilah  sahabatku ,
 Allah dah anugerahkan dlm diri stiap perempuan sifat 'rahmah'..sifat penyayang. walau bagaimana kasarnya dia pada mata orang, tapi masih tertanam di dalam dadanya sifat penyayang. bukankah perempuan dicipta dari tulang rusuk yang bengkok?..

dan bengkoknya itu bukan bermakna satu kekurangan ttp sebenarnya satu penyempurnaan. tulang rusuk yang bengkok tadi sifatnya sebagai pelindung. melindungi organ2 penting di dalam tubuh manusia spt jantung dan paru2...

dlm erti kata lain, terciptanya seorang perempuan tu secara semula jadinya juga ada dalam dirinya,iaitu penyayang dan pelindung. oleh sebab itulah perasaan perempuan ini halus. kerana dua sifat itulah juga,maka seorang perempuan sggp bersabar dan melayan karenah anak2..bersabar apabila hatinya digores atau dikecewakan oleh mereka. yang mana tidak mampu dilakukan oleh seorang lelaki.

sebenarnya bengkok atau tidaknya seseorang lelaki atau perempuan bergantung kepada iman dan akhlaknya. orang lelaki kalau tidak berusaha untuk membuang sifat2 terkeji di dalam dirinya pun akan jadi bengkok juga, malah lebih bengkok daripada orang perempuan yang ada usaha membaiki dirinya. perempuan kasar tingkah lakunya dan pernah juga dikatakan tidak layak untuk lelaki yang faham agama lantas berusaha memperbaiki dirinya..
humaira,
awk kena yakin dengan diri awk taw! jangan pernah putus asa dengan rahmat ALLAH sebab semua orang adda masa silam.so, dakwah tak semestinya kena pakai tudung labuh,pakai jubah tp dakwah itu universal.sy pun mcm awk juga dulu tp sy xnk kisah apa org nk kutuk sy janji sy tahu sy in da learning process to be a better person. so, awk jgn cepat melatah taw..
 
k la,panjang pulak sy membebel..hehe..take care maira..syg awk ketat2 taw..hahaha...:)
your beloved and cute friend,
rabiatul adawiyah.
 
 
" rindu aku dengan wiyah , apa khabar wiyah? Ya ALLAH ,aku rindu wiyah.dekat mane agaknya wiyah". hati kecilnya berbicara.
 
TO BE CONTINUE (^_^)
 

No comments: